注文を終えて、これで安心と思っていたら。。。
トラブルが発生!
The House.com からこんなメール来ました。
(もちろん個人情報は書き換えてます)
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Hi 名前,
Thanks for shopping at The House Boardshop.
The information you provided at the time you submitted your order was not complete.
Please contact The House Boardshop Customer Service at 877-416-5770 so we can process your order.
Please compare your order confirmation with your most recent credit card statement.
Below is a list of possible issues we have received from the credit card processor:
1.Name on the order does not match the name on the credit card statement;
2.Billing address is not matching the billing address on the credit card statement;
3.Different ship-to address than your billing address. We will accept a different ship-to address but we need to talk to you first.
Please contact The House Boardshop Customer Service at 877-416-5770 from your personal phone so that we can verify the call.
DO NOT EMAIL US!
Our business hours are Monday thru Thursday 8AM to 8PM, Friday 8AM to 7PM, Saturday 9AM to 5PM, and Sunday 11AM to 5PM.
Order Info
Order Number: 1212121212
Order Date: 12-06-2011
住所
氏名
Phone Number: (090) xxx-xxxx
Card Company: Visa
Last 4 of Card: x1111
Expiration Date: 01/11
The House Boardshop Customer Service
877-416-5770
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DO NOT EMAIL US!
とか強めに書いてあったので、意を決して電話をしました。
(決して自分は英語が得意でも何でもありません)
そしたら、、、こちらが名乗って要件を伝えようとしたら、
向こうの女の人が英語を被せてきて「○▼×※・・・!!!」
で、待ち受けの音楽が流れ始め…
女の人の話した内容が全く聞き取れず、
日本語しゃべれそうなスタッフに変わろうとでもしてるのかな?と思い待つ事3分。
ブツっ!!と電話が切れました。。。
再度電話しましたが、同じことの繰り返し。。。。
しょうがないので、結局メールを送りました。
(恥を忍んで自分が書いた英文をのせます)
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Hi, the house.com customer service.
I'm not good at speaking English, so I'd like to reply via E-mail.
I checked that Name on the order and billing address.
And they are correct.
So I think the problem is that my billing address is different from ship-to address.
I'd like to solve this problem, but if it is necessary to call you to solve this problem, please cancel my order.
Best Regards,
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そしたら、1日後にこんなメールが。
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This order will ship .
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この一文だけ!!
さすがアメリカの顧客対応と思いましたが、
まぁ直後にShippingメールも来たので、無事発送されたのかと、ほっと一息。
こんな感じのことが発生しかねないので、
英語が全くできないという方は、
もしかしたらやめておいた方がいいかもしれませんね。
ただ、他の2つのショップは何もやり取りなく、
さっさと発送されたので、ここが特殊だったのかもしれませんが。。。